هدف از آموزش كه بايستي در وهله اول بايد مورد توجه طرفین قرارداد قرار گیرد ايجاد سازوكارهايي براي پی شگیري از بروز دعاوي ا ست و در وهله بعد چنانچه علیرغم پیش بیني، مامي ساز و كارهاي لازم بازهم ادعا در پروژه بروز نمود بايد نسبت به جستجوي راهکارهاي قراردادي، حقوقي، قانوني و علمي براي حل و فصل ادعاها و در دعاوي پروژه برآمد به نحوی كه بیشترين منافع ممکن براي طرفین قرارداد می گردد.
چکیده
يکي از مشخصه های تو سعه اقتصادي هر كشور طرح هاي عمراني آن کشور مي با شد.در ارزيابي موفقیت طرح هاي عمراني آنچه بیش از همه عینیت دارد مهند سي فني آنها ا ست در حالي كه ممکن است عوامل ديگري كه به نظر نامرئي مي رسند نقش مهم و برجسته اي داشته باشند يکي از عواملي كه بنیان اعتباري طرحهاي عمراني بر روي آن استوار است طراحي و مهندسي پروژه از منظر "حقوقي" است. براساس تعريف پیمان، پیمانکار متعهد به انجام موارد ت ت پیمان با كیفیت معلوم در طي مدت زماني م شخص و برا ساس قیمت خا صي مي با شد. لذا با برر سي همین تعريف مي توان چنین ا ستنباط كرد كه اگر هر يك از عوامل ا صلي پیمان دچار تفاوت گردد مي تواند ادعاي پیمانکار را به دنبال دا شته با شد. علت اصلي ادعاهاي پیش آمده رامي توان در دو عامل تغییر و تاخیر خلاصه نمود. مديريت پروژه در راستاي ارضا, اهداف عالیه پروژه نیازمند به تسلط به عوامل موثر در پیدايش تاخیرات و تغییرات مي باشد تا بنا به مورد بالا پیش بیني هاي لازمه اقدامات مرتبط را به عمل آورد.هدف اين مقاله بررسي موضوعي علت عمده ادعاهاي مالي پیمانکار میباشدو سعي شده است كه مروري كلي بر عوامل اصلي ايجادادعا صورت پذيردو در انتها نیز راهکارهايي جهت پیشگیري و نیز حل اين موضوع ارائه گردد.
جزوه مدیریت دعاوی در پروژه._1621057616_48425_7560_1660.zip0.97 MB |